2013 Jól kezdődött a nyár

Jól kezdődött a nyár óvodánkban! 

 

Június 7-én immár hetedik alkalommal kerekedtünk fel és töltöttünk két napot gyermektáborban.

Voltunk már Visegrádon, Mátrafüreden, Parádfürdőn, Rózsaszentmártonban, és idén Poroszló felé vettük az irányt.

El kell ismernem, hogy a kicsi gyermekek felnőtteket megszégyenítő erőről és fegyelemről tettek tanúbizonyságot a háromszori átszállásnál a nagy csomagokkal, kiváltva ezzel az utazó közönség és a vasúti dolgozók elismerését.

Megérkezésünkkor kisvonat várt bennünket, hogy a szállásunkra vigyen, amit a gyerekek nagyon, élveztek.

A beköltözés után egy kis lazító játék következett az udvaron.

A poroszlói ÖKO centrum különleges élményt nyújtott a különböző életkorú gyerekeknek (4-7 évesek), szórakoztató módon, modern, interaktív szemlélettel, játékosan tárta a gyerekek elé a Tisza-tó és Tisza-völgy természeti kincseit, bemutatta Magyarország második legnagyobb tavának gazdag élővilágát.

A főépületet körülvevő park egyszerre volt állatkert, és vidámpark is, amit végigjárva kellemesen elfáradtunk és megéheztünk. 

A vacsora után egy várva várt program következett, a besötétedett udvart fedeztük fel elemlámpákkal, keresve az éjszakai élőlényeket.

A mese után mindenki mély álomba szenderült, hogy másnap pihenten folytathassuk a programokat.

Másnap reggeli után kisvonattal indultunk a környékbeli állatfarmra.
(Volt itt ló, tehén, birka, kecske, baromfik, cicák, kutyák, stb.) Még a tanya feketebárányát is sikerült megsimogatnunk.

A parkban elfogyasztott ebéd után autóbusz jött értünk, és annak ellenére, hogy biztosan elfárasztotta őket az élményekkel teli két nap, mégis szinte egyhangúan azt reklamálták, hogy miért nem vonattal utazunk haza.

A hazafelé vezető úton aztán a legkisebbek mély álomba merültek, a nagyobbak viszont jókedvűen beszélték meg egymással a két nap történéseit.

2013 Közlekedés

Ismerkedés a közlekedéssel 

 

Óvodánk nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az iskolába készülő gyerekek biztosan tudjanak kerékpározni, ismerjék az alapvető közlekedési szabályokat.

Még a kerítésünkre feltett emblémánk is eszerint változott meg, amit egy óvodásunk apukája Varga József festőművész készített a kerékpározó „gézengúzról”.

Már hagyomány óvodánkban, hogy a tanév végén a város óvodás gyerekei számot adnak tudásukról, ügyességükről.

Ez a nap az OVI-ZSARU nap, ami arról kapta a nevét, hogy a felkészítés óvodás korúaknak szól, rendőri segítséggel.

Az udvarunkon felfestett KRESZ park található, amit rendőri tervek alapján saját magunk festettünk fel, és készítettünk hozzá táblákat. Ezáltal egész évben gyakorolhatják a gyerekek a szabályos közlekedést.

Mivel erről a Megyei Rendőrkapitányságon is tudtak, a nyári szünetben nekünk adták azt a csodálatos fából készült táblákkal és oktató anyaggal felszerelt csomagot, amiből még csak minden megye egy darabot kapott.

Amióta ez a program bevezettük óvodánkban, minden ősszel, azzal kezdődik a felkészítés, hogy ellátogat hozzánk Tóth Dániel rendőr százados, és az első foglalkozást az ő irányításával tartjuk meg.

Így volt ez idén októberben is, de már a felállított új táblákkal. (Reméljük, hamarosan kiegészülhet a készlet, mert amint az a képeken is látható a régi, sajátkészítésű táblákat is elő kellett vennünk.)

A rendőr bácsi segítségével ismerkedtünk a táblákkal (elméletben és gyakorlatban) valamint ügyességünket is próbára tehettük a csomagban található akadályok felállításával.

A hosszú téli napokon folytatjuk a KRESZ elméletet, és megismerkedünk a bűn- és baleset megelőzés módszerével, fortélyaival.

Pl.:

– A Piroska és a farkas mesével megtanuljuk, hogy nem állunk le idegennel beszélgetni, nem adunk ki információt családunkról. és főleg nem térünk le az ismert útról.

– A Kecskegidák és a farkas mesét felhasználjuk arra, hogy megértsék miért nem szabad idegeneket beengedni a lakásba akármilyen szépen és meggyőzően beszél is hozzájuk.

– A Hófehérke és hét törpe mese pedig arra alkalmas, hogy érezzék milyen veszélyes számukra idegentől bármit is elfogadni.

 

Az egész program arról szól, hogy a lehető leghatásosabb módon, mégis játékos keretek között ismertessük, illetve készítsük fel a gyerekeket a veszélyekkel teli hétköznapokra.