Ismerkedés a közlekedéssel
Óvodánk nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az iskolába készülő gyerekek biztosan tudjanak kerékpározni, ismerjék az alapvető közlekedési szabályokat.
Még a kerítésünkre feltett emblémánk is eszerint változott meg, amit egy óvodásunk apukája Varga József festőművész készített a kerékpározó „gézengúzról”.
Már hagyomány óvodánkban, hogy a tanév végén a város óvodás gyerekei számot adnak tudásukról, ügyességükről.
Ez a nap az OVI-ZSARU nap, ami arról kapta a nevét, hogy a felkészítés óvodás korúaknak szól, rendőri segítséggel.
Az udvarunkon felfestett KRESZ park található, amit rendőri tervek alapján saját magunk festettünk fel, és készítettünk hozzá táblákat. Ezáltal egész évben gyakorolhatják a gyerekek a szabályos közlekedést.
Mivel erről a Megyei Rendőrkapitányságon is tudtak, a nyári szünetben nekünk adták azt a csodálatos fából készült táblákkal és oktató anyaggal felszerelt csomagot, amiből még csak minden megye egy darabot kapott.
Amióta ez a program bevezettük óvodánkban, minden ősszel, azzal kezdődik a felkészítés, hogy ellátogat hozzánk Tóth Dániel rendőr százados, és az első foglalkozást az ő irányításával tartjuk meg.
Így volt ez idén októberben is, de már a felállított új táblákkal. (Reméljük, hamarosan kiegészülhet a készlet, mert amint az a képeken is látható a régi, sajátkészítésű táblákat is elő kellett vennünk.)
A rendőr bácsi segítségével ismerkedtünk a táblákkal (elméletben és gyakorlatban) valamint ügyességünket is próbára tehettük a csomagban található akadályok felállításával.
A hosszú téli napokon folytatjuk a KRESZ elméletet, és megismerkedünk a bűn- és baleset megelőzés módszerével, fortélyaival.
Pl.:
– A Piroska és a farkas mesével megtanuljuk, hogy nem állunk le idegennel beszélgetni, nem adunk ki információt családunkról. és főleg nem térünk le az ismert útról.
– A Kecskegidák és a farkas mesét felhasználjuk arra, hogy megértsék miért nem szabad idegeneket beengedni a lakásba akármilyen szépen és meggyőzően beszél is hozzájuk.
– A Hófehérke és hét törpe mese pedig arra alkalmas, hogy érezzék milyen veszélyes számukra idegentől bármit is elfogadni.
Az egész program arról szól, hogy a lehető leghatásosabb módon, mégis játékos keretek között ismertessük, illetve készítsük fel a gyerekeket a veszélyekkel teli hétköznapokra.