Kezdőlap   Fürkész Óvoda   „Megy a gőzös…”

„Megy a gőzös…”

A mai gyerekek már ritkán utaznak vonattal. Talán éppen ezért olyan nagy öröm, ha vonatos kirándulást szervezünk számukra. Szerencsére Hatvan városa sok érdekes felfedezésre váró helyet tartogat az ovisok részére is, nincs túl messze, és vasparipával is megtehetjük az utat. A választás, a Vadászati kiállításra esett. Maga a Grassalkovich - kastély épülete lenyűgözte a gyerekeket. Ezt éreztük amikor a megilletődöttség csendjével léptük át az épület kapuit. Szerencsére a „Fürkészesek” szinte veleszületett intelligenciával rendelkeznek, pontosan tudják hogyan illik viselkedni, mit szabad és mit nem szabad tenniük egy múzeum látogatás során. Bevezetőben interaktív foglalkozáson vettünk részt. Az erdő hírhedt ravaszdiáról, a rókáról és életmódjáról beszélgettünk, simogattunk rókaprémet, szagmintát vettünk rókamódra, de végig jártuk az üregi nyulak földalatti labirintusát is. Vezetőnk segítségével eligazodtunk az erdei vadak lábnyomain, és bepillanthattunk apró erdei életképekbe. Utunkat elektronikus táblák övezték, amin a gyerekek ellenőrizhették frissen szerzett tudásukat. Az „erdei séta” végeztével egy „titkos” folyosón át eljutottunk egy másik világba. Itt különböző korok vadászöltözetét, fegyverzetét nézegettük. Ismerkedtünk vadászkutya fajtákkal, és a vadászatot segítő madarakkal. Pár lépés és már a vízparton jártunk. Különböző horgászcsónakokat, horgászbotokat, hálókat, varsákat, régi és modern halász felszereléseket vettünk szemügyre. A „gyakorló pecások” szakszerűen informáltak bennünket a használatukról. Gyönyörködtünk a hatalmas akváriumokban, melyekben folyami halak, és díszhalak ficánkoltak. Alkalmunk nyílt az ősemberek nehéz sorsáról beszélgetnünk. Megfogalmazódott bennük, hogy milyen jó ebben a korban élni, ahol tudunk tisztálkodni, szép ruhában járni a rongyok és szőrök helyett, finom ételeket eszünk, és szép házakban lakunk. Végezetül még egy kiadós játék is belefért az időnkbe a közeli játszótéren a vonat indulásáig.   Sebestyénné Pintér Gabriella