Kezdőlap   Fürkész Óvoda   Erdei tábor Felsőtárkányban

Erdei tábor Felsőtárkányban

Erdei tábor Felsőtárkányban Június 4-én hétfő reggel igen csendesen fogadott a Fürkész Óvoda. Ez a nyugalom nem tartott sokáig, hamarosan megtelt az udvar izgatott gyerekekkel és szüleivel, mindenki kezébe bőröndök, táskák. Erdei táborba indult a Fürkész csapat. Begördült a busz és mindenki lelkesen bepakolta a csomagokat. A gyerekek már el is döntötték ki mellé szeretnének ülni. Felszállás, lelkes integetés, létszám ellenőrzés. Mindenki itt van? Indulhatunk. Az első állomás odafelé az Egri vár. Csoportokra osztódtunk, hogy minél kényelmesebben feltérképezhessük a várat. Megcsodálhattuk a romokat, távcsővel végigpásztázhattuk Eger városát. Látogatást tettünk a vár történetét bemutató kiállításon. A gyerekek ámultak a sok csodálatos fegyver és ékszer láttán. A táborhelyre érkezve kipakoltunk a buszból, s bizony nagyon jó ötlet volt a gurulós bőrönd. Minden gyerek húzta maga után a saját táskáját, felfelé az emelkedőn szépen libasorba.  A szobák elosztása is izgalmas volt, hisz már az oviban eldöntötték, hogy ki, ki mellett szeretne aludni. Délután, túravezetőnk vezetésével egy hatalmasat túráztunk a tábor mellett induló ösvényen, ahol a Bükk flórájával és faunájával ismerkedhettek a gyerekek. Simogathattak csodás moha telepet, gyűjthettek hegyi kristályt, palát, és a forrásnál tegzeseket figyelhettek meg. Kiadós meleg vacsorát kaptunk, amit az udvaron a pergola alatt a jó levegőn fogyaszthattunk el, utána lehetőség volt a szabad játékra a csodálatos dimbes – dombos udvaron. Esteledett, a gyerekek alig várták, hogy elinduljunk az éjszakai rókavadászatra. Ki félve az óvó néni kezét szorongatva, ki bátrabban merészkedett a sötét udvarra. Az esti sötétségben világítottak az elemlámpák, amivel könnyebben megtalálták a fűben, bokrokon elbújó „rókákat”. A vadászok hamarosan fáradtan igyekeztek megszámlálni az összegyűjtött zsákmányt. Lassultak a mozdulatok, le- lecsukódtak a szemek. Elérkezett az idő, hogy mindenki megkeresse a saját ágyát és nyugovóra térjen. Előkerültek a törülközők, fogkefék, papucsok és a fáradt csapat lelkes visongatás közepette vonult zuhanyozni. A nap sok élménye, izgalmai elfárasztották a gyerekeket. Az esti mese és jó éjt puszi után mindenki álomba merült. Másnap a finom reggeli után nem sok időnk maradt a tó környékére, mert várt bennünket Felsőtárkányban az erdei kisvasút, amellyel feljutottunk a Stimecz házhoz, ahonnan indultunk tovább gyalogosan az erdei tanösvényen. A gyerekek nagyon élvezték a túrát. Lelkesen figyelték a turistajelzéseket, közben pedig hallgatták az óvó néniket. Számtalan ismeretet sajátíthattak el. A fák és terméseik nevét, madarakat, gombafajtákat, a különböző bogarakat és még sorolhatnánk. A túra végeztével visszajött az erdőbe értünk a kisvasút. Mire visszaértünk a táborba már elkészült az ebéd. Ebéd után a Felsőtárkányi tónál található Nyugati Kapu Oktató- és Látogatóközpontban a Bükk élővilágával ismerkedhettek meg a gyerekek. A vezető legnagyobb döbbenetére, alig volt olyan kérdés, amire a gyerekek ne tudták volna a választ. Utána maradt még egy kis időnk, így ebihalakat fogtak a gyerekek a tóból. Természetesen visszaengedték őket. Elérkezett az idő, várt minket a busz, itthon pedig a sok kíváncsi szülő. Úgy gondolom, hogy nagyon tartalmasan telt a tábori két nap. Rengeteg élménnyel gazdagodtak a gyerekek és a felnőttek egyaránt. Hogyan tovább? Megyünk jövőre is!