Állatkerti kirándulás

Állatkerti kirándulás

 

Egy több éven keresztül tartó EFOP-3.1.5-16-2016-00001 azonosító számú, „A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása” elnevezésű kiemelt európai uniós projekt keretében nyújtott támogatásnak köszönhetően intézményünk lehetőséget kapott arra, hogy az ide járó gyerekek egy felejthetetlen délelőttöt tölthessenek el városunk festői szépségű állatkertjében.

Az indulást izgatott készülődés előzte meg mind a gyerekek, mind pedig a pedagógusok részéről, hiszen hosszú ideje nem volt lehetőségünk az intézmény falain kívül szervezett programon részt venni. A gyerekek többségének maga az állatkerthez vezető út megtétele is élményekkel telinek bizonyult, hiszen közülük sokan életükben először ültek tömegközlekedési eszközön. Az utazás során az autóbusz ablaküvegén keresztül fürkésző szempárak figyeltek minden útközben történő eseményt, ismerősnek vélt személy esetén hangos köszönésektől harsogott az általunk birtokba vett jármű. A leghangosabb örömujjongást mégis az állatkert megpillantásakor tapasztaltuk kolléganőimmel.

A buszról leszállva a gyerekeket nyughatatlan kíváncsiság és érdeklődés kerítette hatalmába, mindent szerettek volna alaposabban szemügyre venni, s olykor nemcsak a szemeikkel, hanem a kezeikkel is igyekeztek egy-egy élőlényt elérni.

A látogatás során különböző kontinenseken őshonos élőlényekkel ismerkedhettek meg a gyerekek. Elsőként a tengerimalacok kifutóját vettük szemügyre közelebbről, mely során szerencsénkre, betekintést nyerhettünk táplálkozási szokásaik mikéntjébe. Ezt követően a szurikátákkal és a tarajos sülökkel ismerkedtünk meg. A gyerekek érdeklődve figyelték a két élőlény együttélésének minden apró mozzanatát. Azonban egyik pillanatról a másikra hirtelen félelem lett úrrá rajtunk, hiszen a „lakótársak” váratlanul összekaptak egymással.

A kirándulás további részében megtekintettük a ló, a pingvinek, a lámák, a tevék, valamint a kecskék számára kialakított életteret is, melyek során a kihelyezett ismertető táblák, valamint a már gyerekek és általunk birtokolt ismeretek összegyűjtése által lehetőségünk volt azok strukturálására, valamint azok új ismeretekkel történő bővítésére.

Természetesen a látogatásunk lezárásaként némi idő eltöltésére nyílt lehetősége a gyerekeknek a játszótéren, ahol a különböző színes, gyermeki szem számára hívogató játékeszközök mindegyike kipróbálásra került.

A „hazafelé” vezető úton a gyerekek nagyrésze egymás között az átélt élményeik felelevenítésével töltötte idejét, míg voltak olyanok is, akik fáradtságuk révén elpilledve a buszülésekben csendesen pihenve üldögéltek.

 

Pap Sándor

A Zene-bona csoport óvodapedagógusa